Li La Land is spelenderwijs Onderzoeken & Ontwerpen met jonge kinderen. 50 lessen vol inspiratie, morgen beginnen! Lees hier alles over de aanpak en mogelijkheden of bekijk de samenvattingen hieronder:

Selecteer een thema:

Boeken de wereld Dieren Dit ben ik Eten en drinken Feesten Gezondheid Kunst Landen Lichaam Natuur Reizen Rekenweek Seizoenen Sport Vroeger Verkleden Vervoer Overig Met filmpje 

9. Fladderende vlinders

“Wow…dit is werkelijk prachtig. Moet je kijken!” Ooievaar vertelt wat hij gezien heeft… Kennis opdoen over vlinders en verschillende vlindersoorten leren herkennen. Kennismaken met de dubbelvouwdruktechniek, ontdekken wat symmetrie is en vervolgens zelf een symmetrische vlinder maken met behulp van verf en zelfgekozen materialen. Ontdekken wat… Lees verder.

13. Ik loop en luister

“Juf! Jouw hakken maken nu ook muziek! Grote Beer moet weer komen!” Luisteren naar de geluiden van voetstappen. Ontdekken hoe je voetstappen anders kunt laten klinken door bijvoorbeeld de manier van lopen, de ondergrond en het schoeisel te veranderen. De looproute en geluiden tekenen en daarmee… Lees verder.

14. In geuren en kleuren

Ooievaar wil de kinderen iets heel bijzonders laten ruiken. En dan heeft Slang een idee…Verschillende kruiden en bloemen ontdekken met alle zintuigen, experimenteren met de ‘nat in nat’-schildertechniek, een zelfportret maken en daar ‘in geuren en kleuren’ over vertellen. Zie werkboek voor volledige lesbeschrijving, oriëntatie, verkenning,… Lees verder.

22. Lichtletters en voelvormen

Slang heeft iets bijzonders meegenomen. Ogen dicht allemaal! Voelen hoe je vormen en letters kunt maken met de verrassing van Slang, en ze gemakkelijk weer kunt veranderen. Ervaren wat doorschijnend en sorteren is. Tot slot met alle werkjes samen een kunstwerk met een gedicht maken. Zie… Lees verder.

28. Museum van gevonden voorwerpen

Lammetje en Vogel willen de kinderen iets gaafs laten zien, kijk eens wat ik heb gemaakt! Buiten natuurlijk materiaal en mooi zwerfafval zoeken, bedenken hoe dit te sorteren is en dan een expositie inrichten. Het eigen museum vervolgens bezoeken en een rondleiding geven. Lees verder.

30. Onderweg naar huis

Stroman kijk verbaasd om zich heen…waar ben ik nu beland?? In je hoofd de weg naar huis voor je zien, een manier bedenen om de route te onthouden en dat uitwerken. Aan de hand van je ontwerp elkaar vertellen over de route naar huis. Zie werkboek… Lees verder.

36. Schaduw vangen

Lammetje komt zoekend de klas binnen…ik begrijp er niks van?!? Ontdekken hoe de schaduw (en dus de positie van de zon) gedurende de dag verandert. Kennismaken met het werk van Keith Haring. Zie werkboek voor volledige lesbeschrijving, voorbereiding, oriëntatie, verkenning, uitvoering, verwerking en differentiatie. Leeropbrengsten SLO,… Lees verder.